piatok 5. júna 2015

Tohle není kniha - Keri Smith - Recenzia

Anotácia:
Tento předmět neexistuje bez vás. Vy určíte jeho obsah a to, jak bude nakonec vypadat. Celý ho utvoříte na základě svojí představivosti. Musíte vyrazit ven, oživit ho a splnit všechny úkoly. Pokud tohle není kniha, tak co to vlastně je?

Odpověď je jen a jen na vás!
Nová dávka destrukce (totiž pardon, tvoření…) od Keri Smithové, autorky Destrukčního deníku!

  • Autorka: Keri Smith
  • Originálny názov: This is not a book
  • Počet strán: 225
  • Preložila: Olga Bártová
  • Vydavateľstvo: CooBoo
  • Moje hodnotenie: 2/5
Wreck this journal je vám určite povedomý. Kadejaké tvorivé úlohy, kreslenie, trhanie a veď koho by nebavilo ničenie? U mňa zožal väčší úspech než táto niekniha. Áno, veľakrát som sa s ním nezhodla, ale v porovnaní s touto nieknihou, je jasným favoritom. Kurníkšopa, ani by ste neverili koľkokrát som túto vec otvorila že niečo spravím, ale nakoniec som ju opätovne hneď aj zavrela. A to som sa na ňu tešila! To ma mrzí asi najviac.

Tohle není kniha. Toto ale že absolútne nie je kniha! Je to predmet, plný kadejakých úloh s minimom textu od výmyslu sveta, čo nemajú ani hlavu ani pätu. Áno, iste, veď v tomto tkvie tá pointa v tejto nieknihy. S istotou vám môžem povedať, že ju ale moje mozgové bunky nezachytili. Nemôžem si pomôcť, ale čím ďalej nad ňou rozmýšľam, som si istá že ju tvorilo niektoré dieťa z pomocnej. (no offence) Viaceré úlohy ma donútili skôr zasmiať sa nad tým a pretočiť stránku ďalej, pretože sa mi to zdalo asi príliš slabé.

Celkové spracovanie, lepšie povedané výzor tejto nieknihy je prijateľný a celkom fajn. Ale to naozaj iba mňa vytáčali niektoré fotografie, čo nájdeme vnútri nej? Úplne mi znechutili jednotlivú úlohu. Každá stránka, na ktorej je vaša úloha sa začína slovami „Tohle je ...“, čo vám možno začne liezť po čase na nervy. Úlohy sú doslova šialenejšie než vo Wreck this journal, čo ma síce prekvapilo, ale na druhú stranu, stratilo to tú atraktivitu, alebo tú chuť plniť ich. A to som si myslela, že mám v sebe nejakú skrytú kreativitu. Nevyšlo to. Každopádne, som rada, že som mala tú možnosť si ju vyskúšať. Druhýkrát by som si ju ale dobrovoľne nevzala. S takýmto knihám som sa definitívne rozlúčila a ďalšie pokračovanie, čo má onedlho vyjsť, určite nenájdete v mojej knižnici. A vy, ktorým sa takýto štýl páči nenechajte sa mnou odradiť a vyskúšajte ju. Možno sa bude aspoň niekoho baviť. Na záver tu máte menšiu ukážku knihy:






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Každý komentár poteší. :))