utorok 5. augusta 2014

Šampión : Marie Lu - Recenzia

June a Day priniesli pre národ Republiky obrovské obete – obetovali veľa jeden pre druhého – a teraz sa ich krajina ocitla na pokraji zániku. June sa dostala do najvyšších politických kruhov ako Vodcova Principálka a Day prijal lukratívnu ponuku v armáde. Krátko pred podpisom mierovej zmluvy vypukne v Kolóniách nákaza a hrozí, že pohraničné mestá sa zasa ocitnú vo vojne. Ak chce June zachrániť životy tisícok ľudí, musí požiadať milovaného človeka o veľkú obeť.
On je Legenda. Ona je Fenomén. Kto bude Šampión?
  • Autorka: Marie Lu
  • Originálny názov: Champion
  • Počet strán: 343
  • Diel: tretí
  • Preložila: Silvia Šebová
  • Moje hodnotenie: 5/5
June a Day už spoločne prešli dlhú cestu. V tejto knihe bojujú spolu s Republikou proti Kolóniám. Počas posledných mesiacov bol na fronte pokoj. Stačilo len dúfať aby žiadna z biologických zbraní nespôsobila hromadnú nákazu. Nešťastia sa však vždy urodí viac, ako si človek želá. Ak by Kolónie s Afrikou po boku napadli Republiku, tak armáda a zbrane by nestačili na to aby ich útok odvrátili. Je dosť možné, že by Republika padla. No skutočne to nechá Vodca zájsť až tak ďaleko? Nájdu aj inú cestu a dokážu Antarktíde že pomoc potrebujú? Alebo im azda pomôže so svojimi schopnosťami slávny Day?

Šampión je skvelá kniha. Páčila sa mi June, vysoko postavený vojenský fenomén ale samozrejme aj Day, najprv pouličný bojovník ktorý sa hneď stal najhľadanejším zločincom v krajine a potom to dotiahol na najväčšieho hrdinu. Obaja vyrástli a naučili sa dostať cez rôzne prekážky aj napriek svojim spočiatku odlišným názorom. Získajú desivé ale aj príjemné skúsenosti a stále milujú jeden druhého. Knižka nesie viac romantický tón, ale bezchybne dotvára akčné scény pri čom dáva dôraz aj na rodinu.

"Ako to o nás vravievala mama?" opýta sa. Myslím, že zámerne odvádza moju pozornosť, aby som sa natoľko nesústredil na bolesť. Pokúsim sa o úsmev. "Vravievala, že traja chlapi v dome sú horší ako ničivý hurikán, pretože ten na rozdiel od nich aspoň nepapuľuje." Chvíľu sa spoločne smejeme, až kým opäť neprivriem od bolesti oči."

Na záver tohoto príbehu som čakala dlho a som šťastná že nesklamal. Vojna ku ktorej sa schyľuje nepomôžu žiadne sľuby. Najvážnejším dôvodom pre boje je nákaza, ktorá sa znova objavila pri hraniciach Kolónii s Republikou. Smutné je že oni sú presvedčení, že existuje liek, ktorý Republika schováva. No nie je to také ľahké ako sa zdá. Anden sa zo všetkých síl snaží a je jasné, že po svojom otcovi niečo zdedil. Politika je tvrdá, krutá, nevyspytateľná a nejde ju vyriešiť len pomocou stlačením tlačidla. Dokazuje, že vie čo robí, hoci aj po malých krôčikoch. Jeho záhadný charakter bol roztomilý. Je to dobrý človek, mám ho rada. Len som si priala, aby ho tam bolo viac.

"Nervózne odvrátim zrak. Všetci už videli správy alebo počuli o našej akcii s Patriotmi v Denveri. Lenže ja nie som žiaden nepremožiteľný superhrdina..."

"Osud celej Republiky leží na pleciach tohto malého stvorenia, môjho brata. Keby tu bola mama, John a otec, pravdepodobne by sa smiali na tom, aké je to všetko absurdné."

Day je rebel, June vojak a Anden vodca. Spomienky na Thomasa a Metiasa boli obzvlášť znepokojujúce, ale som rada že sa konečne ukázalo ako to skutočne medzi nimi bolo a skončilo. Po šoku, ktorý sme zažili na konci Fenoménu, keď sme sa dozvedeli že Day je chorý, prichádzajú ďalšie útrapy a straste. Udržať svojho brata Edena v bezpečí stojí veľa síl. Láska je komplikovaná a nepozná logiku, no stojí za ňu bojovať.

Aj napriek tomu, že ma koniec zlomil, veľmi sa mi to páčilo. Celý svet, vývoj postáv, jednoducho všetko bolo super. Som vďačná Marie Lu za tak krásny zážitok. Dokázala nám, že vždy existuje nádej. Táto séria patrí rozhodne medzi moje obľúbené.

Posledné kapitoly prinesú osviežujúci koniec. No pripravte sa aj na nečakané slzy alebo šokujúce skutočnosti, ktoré budete predýchavať najbližších pár dní. Ak stále váhate nad kúpou týchto kníh bežte do najbližšieho kníhkupectva a určite po nich siahnite. Som si istá, že sa vám zapáčia a zaľúbite sa.

"Rozhodne musím priznať, že máte charizmu, ak je to to, na čo narážate," poviem po chvíli. Anden sa usmeje. Pocítim príjemný, hrejivý pocit. Potom sa odo mňa odvráti a sklopí zrak. "Nie som si istý, či som v poslednom čase dokázal svojím šarmom niekoho očariť," povie potichu."

Ďakujem spoločnosti Albatros Media za poskytnutie recenzného výtlačku.