sobota 9. augusta 2014

More oblúd - Percy Jackson : Rick Riordan - Recenzia

Anotácia:
Percy Jackson si už zvykol na to, že nie je obyčajný chalan z New Yorku – ako syn boha mora Poseidóna patrí do dvoch svetov, ľudského aj mytologického, kde sa to hemží zákernými a krvilačnými obludami. A mnohé z príšer, ktoré donedávna poznal len zo starých gréckych bájí, ho teraz chcú pripraviť o život... Po nečakane pokojnom školskom roku sa v posledný deň pred prázdninami na Percyho zosype celá lavína problémov – hodina telocviku sa zmení na vybíjanú s ľudožrútskymi obrami, kamarát Grover sa dostane do problémov a Táboru polokrvných hrozí zničenie. A tak sa Percy a jeho priatelia vydávajú na ďalšiu nebezpečnú výpravu...
  • Autor: Rick Riordan
  • Originálny názov: Percy Jackson 2 - The Sea of Monster
  • Počet strán: 304
  • Diel: druhý
  • Preložila: Jana Veselá
  • Vydavateľstvo: Fragment
  • Moje hodnotenie: 5/5

Séria kníh Percy Jackson je celkovo známa po celom svete. Mnohým čitateľom sa páčila. Dokonca aj mne. Teda aspoň zatiaľ prvé diely. Zvedavosť zvíťazila a ja som si  pokračovanie jednoducho nemohla nechať ujsť. Najmä s vedomím, že sú ešte tri ďalšie pokračovania. Po dobrodružstve ktoré sme zažili spolu s Percym v prvej knihe  prichádza ďalšie. Opäť čelí niečomu šialenému. Či už v škole, meste alebo v Tábore polokrvných. Grover sa dostal  do šlamastiky, tábor je na pokraji zániku a Luke sa znova hrá na "hrdinu". Čo lepšie si priať ako napätie ? 

Dejová línia vôbec nie je taká nudná ako som čakala. U Percyho sa jednoducho nemôžete nudiť. Autor rozhodne nešetril akciou, ktorú nájdete v úplne celej knihe. Táto kniha má všetky prvky, ktoré potrebujete, ak chcete zažiť kvalitný zážitok. Napätie, vďaka ktorému sa skutočne vžijete do postáv. Akciu, v ktorej nenájdete duté miesta. Humor, pri ktorom sa zaručene budete zvíjať od smiechu. :D

"Harpye nám nadávali, žobronili, aby sa im maškrtky vrátili, ale hipokampy sa hnali po vlnách rýchlejšie ako vodné skútre. Harpye sme nechali za sebou a z celého pobrežia Tábora polokrvných sme čoskoro videli už len tmavú škvrnu. Hlavou mi preblesla otázka, či sa tam ešte niekedy vrátim. No v tej chvíli som mal iné starosti. Priamo pred nami sa vypínala výletná loď - náš prepravca na Floridu a k Moru oblúd."

Postavy sú oveľa zábavnejšie a zaujímavejšie. Percy je stále odvážny poloboh. Annabeth naďalej nemusím, ale musím uznať že jej to páli. Nové postavy sú pre mňa určite veľkým plusom. Tyson sa dostal medzi moje obľúbené postavy. Ou, mimochodom je to kyklop. ;) Percyho najlepší kamarát satyr, Grover sa nezmenil, no mám ho rada. Jeho nápady nie sú na zahodenie. Clarisse, dcéra boha vojny Áresa, je šikovná, vyškolená táborníčka. 


Grécka mytológia je fascinujúca a verte mi, dostane aj vás. Divoké charaktery napríklad Kyklopovia s jedným okom, Harpye, Sivé sestry, Hipokampy... Hoci majú knižný hrdinovia len trinásť rokov, vôbec si neviem predstaviť, že všetko čo v knihe spolu preskákali by aj zvládli.

Knižka sa mi páčila, ako opisy tak aj dobrodružstvo. Nepochybne si plánujem prečítať pokračovania.  Skúste túto sériu, nebudete ľutovať.

Ďakujem vydavateľstvu Fragment za poskytnutie recenzného výtlačku.
 Knihu si môžete kúpiť TU.

Pre lepšiu predstavu si pozrite aj trailer k filmu :

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Každý komentár poteší. :))