streda 9. júla 2014

V zajatí snov : Osudové rozhodnutie - Lisa Mcmannová - Recenzia

Anotácia:
Janie si myslela, že vie, čo ju v budúcnosti čaká. A myslela si, že sa s tým zmierila. Ale neznesie pomyslenie, že sťahuje Cabela so sebou. Vie, že Cabel s ňou zostane, napriek tomu, čo vidí v jeho snoch. Napadne ju jediný spôsob ako mu dopriať život, ktorý si zaslúži - musí zmiznúť. Budúcnosť, pred ktorou Janie stojí, má zrazu zlovestný háčik a jej možnosti sú ešte chmúrnejšie než si kedy vedela predstaviť.
 Úplne sama si musí vybrať medzi dvoma zlami. A jej čas sa blíži...
  • Autorka: Lisa McMannová
  • Originálny názov: Gone
  • Počet strán: 230
  • Diel: tretí
  • Preložila: Ema Liptáková
  • Vydavateľstvo: Fragment
  • Moje hodnotenie: 2/5
Osudové rozhodnutie je tretia knižka v tejto sérii. Zároveň aj posledná. KONEČNE. Radosť z knihy ma prešla akonáhle po prečítaní prvých troch kapitol. Janie Hannaganová, dievča s neobyčajným darom a osudom sa zmenila. Vie, že pokiaľ chce byť naďalej s Calebom musí niečo obetovať. No dokáže to? Rodina aj jej okolie sa jej snaží akokoľvek pomáhať. Sny sú čoraz zložitejšie a nedávajú jej príliš dýchať. Uvedomuje si, že si musí vybrať medzi dvoma biednymi možnosťami. No je to ako keby máte ísť z dažďa pod odkvap. Jedno horšie než to druhé. Dokáže si Janie vybrať správne?

Precitnutie aj Zatmenie sa mi páčili. Mala som veľké očakávania. Strhujúci záver knihy a to nehovorím o vývoji charakterov postáv. Žiaľ, ani jednu vec som v tejto útlej knihe nenašla. Ako keď dieťa dostane veľkú, vytúženú lízanku, no po ochutnaní je to len jedno veľké sklamanie. Presne tak vidím aj túto knihu. Autorka sa až príliš sústreďuje na Janiene city. Prevažuje všetky možné hranice. Nezaškodilo by, keby z nich ubrala. Je to len depresívne. Popravde,  už ma rozčuľovalo to jej správanie. Neustále sa trápila a fňukala. Cabel je v knihe spomenutý len párkrát. Chýbal mi. Veľmi. Mama Janie sa nezmenila. Mala však väčší vplyv na túto knihu! Veľký priestor dostala nová postava. Čo je super. Je ústredná, no Janie ju zľahka prevýši.


"Janinu myseľ zaplaví nový výjav, jemný a tichý: muž na stoličke a žena, ktorá teraz stojí vo svetle a prosí ju, aby sa vrátila. Žena prejde k Henrymu a postaví sa vedľa neho. Henry sa obráti a pozrie na Janie. Zažmurká. Pomôž mi, povie. Prosím, prosím Janie. Pomôž mi."

Janie svoj osud nenávidí. Jej možnosti nie sú prijateľné, priam absurdné. Dôležité veci ohľadom svojich schopností, ktoré jej nechala slečna Stubinová by radšej ani nevedela. V podstate nič jej nehrá do karát. Keď sa rozhodne izolovať od všetkých, je mi dosť ľúto Cabela. On si to rozhodne nezaslúžil, prišlo mi to sebecké. Postupne to začalo byť nudné, zaspávala som... Ešte aj v posledných kapitolách som dúfala, že to ničo zachráni. Nuž, opäť som sa zmýlila. Najviac zo všetkého mi tam chýbal poriadny koniec. Na štýl písania som si zvykla, ale každopádne krátke vety neboli nič moc. Je to škoda. Určite by sa podľa mňa z tohto príbehu dalo spraviť kvalitnejšie dielo. Príbeh má potenciál ale tretia kniha ho len pokazila. Svetlé momenty som nenašla - azda iba to že už je koniec? :D Knižku odporúčam len čitateľom, ktorí sa neboja sklamaní a nudy. Prvé dva diely sú skvelé, kľudne si ich prečítajte, no po treťom radšej nesiahajte. Skôr si vymyslite svoj vlastný koniec pre túto sériu. Verte mi. Bude to tak lepšie. =D


Ďakujem vydavateľstvu FRAGMENT za poskytnutie recenzného výtlačku.
 Knižku si môžete kúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Každý komentár poteší. :))