nedeľa 8. septembra 2013

Lola a kluk od vedle : Stephanie Perkinsová - Recenzia

Začínající návrhářka Lola Nolanová nevěří na módu… věří v kostýmy. Čím výraznější outfit, čím třpytivější, čím zábavnější, čím divočejší – tím líp. Ale Lola je přes neskutečné modely také hodnou dcerou a kamarádkou s velkými plány do budoucna. Všechno je perfektní (včetně jejího sexy přítele rockera), dokud se do sousedství nevrátí obávaná dvojčata Bellova. Calliope a Cricket. Hlavně Cricket, nadaný vynálezce, který zrovna vystoupil ze stínu slavné sestry. Cricket, který by se moc rád vrátil do Lolina života. Lola teď dumá, jak se poprat s city ke klukovi od vedle… a vypadá to na dlouho!

• Autorka: Stephanie Perkinsová
  • Originálny názov: Lola and The Boy Next Door
  • Preložila: Jana Montorio Doležalová
  • Počet strán: 305
  • Moje hodnotenie: 4,5/5

Dolores "Lola" Nolanová je šialené dievča. Začínajúca návrhárka, ktorá miluje kostými rôzneho druhu. Jej čerešničkou na torte majú byť šaty, ktoré si sama ušije na školský ples. Aby som to upresnila, také šaty aké mala Maria Antoinetta. Napriek tomu, že má dvoch otcov je celkom spokojná. Taktiež jej doterajší priateľ Max ju má rád a ona jeho tiež.  Všetko je v poriadku až do jedného dňa. V ten večer sa vráti bývať do susedného domu rodina, s ktorou bola kedysi veľmi dobrá kamarátka. Návrat dvojčat ju moc nepoteší. Ba naopak. Je z toho celá hotová. A prečo vlastne ? Bude sa budúcnosť opakovať ??

Stephanie Perkinsová nám prináša ďalší z jej zaľúbených príbehov. Po Polibku pro Annu nám aj CooBoo predstavilo knižku Lola a kluk od vedle. Anna sa mi veľmi páčila, aj keď tam boli menšie chyby. Siahla som preto aj po Lole.

Obálka knihy knihy je uspokojivá aj keď nie moc perfektná a jedinečná. Grafička to zvládla obstojne, obálka sa mi páči. Hlavne kombinácia svetlo modrej so žltou. ;) Tento príbeh sa odohráva v San Francisu. V meste známom svojimi mnohými kopcami. Taktiež aj Golden Bridgom. Kniha je voľní pokračovanie Polibku pro Annu. Stretávame sa tu s dvomi hlavnými hrdinami z tej knihy. Annou a Étiennom St. Clair. Pracujú v kine kde aj Lola, takže sú veľmi dobrý kamaráti. Aj tu sú milý.

Prvé stretnutie so Cricketom Belom a Lolou po ich návrate je vážne podarené. :D Na prvý pohľad je sympatický mladík. Ale aký je naozaj ?? Presne taký istý. Človek by si myslel, že bude iný potom, ako sa Lola správala. No zdanie klame. Je milý a rozumný. A jeho dvojča ? Calliope mi príde skôr rozmaznaná ako milá a priateľtká. Možno je to aj preto, lebo trochu využívala rodinu a manipulovala s nimi. Teda v takom význame, že keď jej tréner sa jej nepáčil tak sa odsťahovali preč za iným. Aby ste rozumeli je profesionálna krasokorčuliarka. Smutné je, že zabúda na svoju rodinu a na brata. Ale naopak, keď sa odviaže môže z nej byť super kamarátka. Určite aj sranda.

Príbeh je lákavý, pekný a rozvážny. Plný dobrodružstva s Lolou a jej kamarátmi. Sto percentne tu nechýba romantika.  Kniha je vhodná na oddýchnutie si. Charaktery mi prirástli k srdcu skvelo. Užívala som si počínanie Loly s Cricketom, pretože to bolo čarovné. Ak sa Vám páčil Polibek pro Annu, tak si rozhodne prečítajte a túto knižku. Je skvelá a pôvabná. Úplne.

Ďakujem vydavateľstvu Albatros Media za poskytnutie recenzného výtlačku.