piatok 7. júna 2013

Stmívaní - Grafický román 1. + 2. diel - Recenzia

Se svou alabastrovou pletí, zlatýma očima, nádherným hlasem a podivuhodnými schpnostmi je Edward Cullen neodolatelný, ale i nevyzpytatelný. Až doposud se mu darilo tajit, kým doopravdy je, jenže Bella je rozhodnutá jeho temné tajemství odhalit...

• Autorky: Stephanie Meyerová , Young Kim
  • Originálny názov: Twilight : Graphic novel
  • Počet strán: 1.diel→224 ; 2.diel232
  • Preložila:1.diel→Petra Babuláková ; 2.diel→ Marta Kadlecová
  • Jazyk: český
  • Vydavateľstvo: Egmont
  • Knihy si môžete kúpiť tu: ikarus.sk
  • Moje hodnotenie: 5/5
Určite ste už o sérii Twilight, alebo Súmrak počuli. Takisto aj o celom príbehu, alebo aspoň o tom čo sa v ňom deje. Ak nie, tak tu máte menšie zhrnutie prvej časti : Bella sa po dlhšom čase rozhodne presťahovať do Forksu za svojím otcom. Postupne si nájde aj kamošov. Napríklad taký Mike, Eric, ale taktiež aj Jessica a Angela si ju hneď obľúbia. Bellinej pozornosti neujde aj zvláštna skupina. Dozvie sa rôzne informácie o rodine Cullenovcov. Najmä o nevlastných súrodencoch. Rosalie, Emmett, Jasper, Alice a Edward. Nakoniec sa s Edwardom zblíži viac ako chcela a dozvie sa neobyčajné veci. Čo skrýva tak tajomný, pekný a príťažlivý mladík ??

Knihy od Stephanie Meyerovej mám celkom rada. Čo sa týka tejto série tak aj ju. Len aby ste si ale nemysleli, že som nejaký úplne mega šialený fanúšik. To rozhodne nie. Beriem to celé len ako knihy a v pohode si ich prečítam. V pôvodných knihách moc Bellu ani Edwarda nemusím. Ich myšlienky a všetko je to písané oveľa vo väčšom rozsahu. Nebaví ma stále počúvať opisy ako veľmi je Edward sexi a super. Najviac zo všetkého mám rada Jaspera a Alice. A z filmového spracovania takisto. Tam Bellu a Edwarda neznášam duplom.

Konkrétne v týchto knižkách je prvá časť ságy rozdelená na dve časti. Stephanie Meyerová sa rozhodla pre komixové, kreslené spracovanie. Young Kim jej v tom istotne pomohla. O týchto knihách som už dlhší čas uvažovala. Keď mi prišli domov, tak som sa do nich zamilovala. Tie kresby sú vážne perfektné. Detaily ako rozličné výrazy tváre, momenty v ktorých sa Edward trblieta alebo aj iné prvky sú neskutočné. Obrázky sú kreslené čiernobielo. Hlavné momenty sú farebnou. Postavy a charaktery sú obzvlášť zlepšené. Bellu ako aj Edwarda som si omnoho viac obľúbila. Tu vyzerajú krajšie a značne sympatickejšie. Jacoba mám jednoznačne rada. Najviac ma sklamalo však to, že prvá kniha sa končí prakticky v tom najlepšom. A presne to Vás núti kúpiť, respektíve prečítať si pokračovanie. Obidve knihy nie sú nijako nesmierne dlhé, ani náročné. Máte ich prečítané cobidup. Nechýbali tu ani tie klasické vety, ktoré rozprávajú postavy ako vo filme. Tie ma aj pobavili. Najviac ma asi potešilo, keď som tam pri čítaní našla určité časti, ktoré vo filme chýbali.Lenže, keď sa hneď pustíte do týchto komixových kníh a nebudete aspoň trochu vedieť o čom sa točí tak v tom môžete mať menší chaos. Mne sa veľmi páčili. Konečne niečo, v čom si nemusí moja pamäť siahať hlbšie a vybavovať si obrázky Stewart a Pattinsona. Oboje knižky ma nesklamali. Sú príjemným spestrením celej ságy. Rozhodne mi učarovali.

Ďakujem internetovému kníhkupectvu Ikarus za poskytnutie recenzných výtlačkov.
Knižky si môžete objednať TU.