nedeľa 14. apríla 2013

Polibek pro Annu : Stephanie Perkinsová - Recenzia

Sedmnáctiletá Anna se cítí podvedená. Její rodiče ji totiž posílají na roční studium do Francie - přes půlku planety, do neznámého prostředí, aniž by navíc uměla slůvko francouzsky. Musí tak opustit své přátele, potenciální lásku i veškerá pohodlí amerického života a začít úplně nanovo. V romantické Paříži, ve městě, které nikdy nespí, se vrhá do nových vztahů i zkušeností a odhaluje v sobě skryté vlastnosti. A také je tu jeden spolužák, Étienne St. Clair, který se liší od všech chlapců, které kdy Anna potkala…
  • Autorka: Stephanie Perkinsová
  • Originálny názov: Anna and the French Kiss
  • Preložila: Jana Montorio Doležalová
  • Počet strán: 336
  • Vydavateľstvo: Albatrosmedia / CooBoo
  • Moje hodnotenie: 4/5

Anna je dievča, ktoré rodičia zapísali na školu v Paríži. Cíti sa byť podvedená je nahnevaná a nechápe, ako jej to mohli urobiť. Nemá na výber a tak do nej nastúpi. Škola SOAP, teda School of Amerika v Paríži je pre ňu úplne nové miesto. Francúzštinu neovláda vôbec a k tomu sa tam nevyzná. Všetko sa ale zmení príchodom Meredith.

Hneď zo začiatku knihy sa stretávame s Annou Oliphantovou. Smúti za domovom v Atlante, najlepšou kamarátkou Bridge, ale hlavne jej potenciálnou láskou Tophom. Je ustarostená.
Keď stretne Mer, dievča ktoré býva vedľa nej, tak sa to oveľa zlepší. Stanú sa z nich kamarátky a čo je lepšie spozná aj jej úžasných kamošov. Josha, Rashmi a St.Claira.

Na scéne sa objaví ďalšia postava. Étienne St.Clair. ...no čo mám povedať, že ? Je to ochotný, vtipný, milý, priateľský, príťažlivý, ...a takto by som mohla pokračovať do nekonečna. Skrátka Američan s francúzskym šarmom a anglickým prízvukom. No, povedzme si na rovinu, kto by mu odolal ? Ale nie je taký dokonalý. Každý má svoju chybičku, a aj on ju mal. Napriek tomu, to nevadí, pretože mal plno vlastností, ktoré tú jednu maličkosť zatienili. Na rozdiel o svojich kamarátov má problémy, o ktorých sa mu mohlo len snívať. A to nie v dobrom. :/ Postupne sa stal Anniným najlepším kamarátom. Poukazoval jej rôzne kúty Paríža, ako napríklad Notre Dame, Point Zero alebo Seinu. Nadviazali priateľstvo, ktoré by si asi každý v Anninom prípade želal. Je takmer nemožné, aby ste si ho nezamilovali. :P Pochopiteľne je tu aj jeden háčik. Ním je jeho priateľka Ellie. Aj keď sa v knihe objavila len párkrát, tak sa mi nepáčila. Zaiste na Annu bola nemilá a nemala ju rada.

Stephanie Perkinsová nám ukázala podmanivý, romantický a úchvatný príbeh. Je vtipný, plný lásky a aj bolesti. Číta sa mimoriadne ľahko a vtrne vás do Anninho života doslova a do písmena . V knižke nájdeme aj rôzne historické veci, alebo aj nové slová a miesta. Aj keď tu nenájdeme akciu a množstvo napätia, tak vám predvedie ako sa môže z nevšedného roku na škole stať neočakávaný zážitok. Anna si to spolu Étiennom užívala, ako len vedela. Paríž, celá tá atmosféra pri čítaní bola naozaj neopísateľne výborná.

Bola som prekvapená, keď som zistila že z tých tristo tridsaťšesť stránok utieklo ako voda.Takže, toto bol absolútne úžasný román, ktorý som kedy čítala. A verte mi, čítala som ich dosť. A aby bolo jasné -  k tejto knižke sa s radosťou a nadšením jednoznačne veľmi rada vrátim.

Josh, Rashmi, Anna, St.Clair , Meredith
Ďakujem vydavateľstvu Albatrosmedia za poskytnutie recenzného výtlačku.