nedeľa 10. februára 2013

Ukradnuté sny : Bettiny Belitz - Recenzia

Anotácia:

Sedemnásťročná Elisabeth Sturmová je naštvaná snáď na celý svet. Kvôli rodičom sa musela presťahovať, prišla o všetky kamarátky, a navyše tu na vidieku nie je takmer žiadna príležitosť na zábavu. Všetko však zmení stretnutie s Colinom. Prečo ju tento odmeraný a chladný chalan od začiatku priam neuveriteľne priťahuje, to si sama nedokáže vysvetliť. Je pre ňu jednou obrovskou hádanku.

Aké je jeho tajomstvo? Čo skrýva? Svojím pátraním odhalí Elisabeth pravdu nielen o Colinovi, ale aj o vlastnej rodine a zistí, že im všetkým hrozí obrovské nebezpečenstvo.

  • Autorka: Bettina Belitz
  • Originálny názov : Splitterherz
  • Počet strán : 464
  • Jazyk : slovenský jazyk
  • Rok vydania : 2012
  • Vydavateľstvo : FRAGMENT

Každému sa občas sníva. Výnimkou nie je ani Elisabeth, o ktorej je táto knižka. Ellie začína ďalšiu etapu vo svojom živote, ktorá sa jej ale vôbec nepáči. V sedemnástich musela opustiť Kolín a hlavne kamarátky. V novej škole je to hrôza, najradšej by celé toto obdobie prespala a zobudila sa v ďalšej životnej etape. 


Dej príbehu sa rozbieha strašne pomaly. Sny. Len samé sny, nič len spánok a sny dievčaťa. Kde ja som už očakávala nejakú akciu, zase nič. Čakal ma len zdĺhavý opis prostredia, pocitov hrdinky, ktorá nepochopiteľne zaspala dokonca aj na zastávke autobusu. Spala takisto neustále aj doma. Po prvej tretine "boja" s knihou som pochopila, že sa mi oplatilo nevzdať sa, a čítať ďalej. 


Do príbehu vstupuje záhadný Colin, postava , ktorá je kľúčová. Ellie ani ja som netušila, prečo sa choval odmerane a divne. Tajomný Colin je lesníkom a Elliny spolužiaci ho označujú za čudáka. Napriek tomu Lessie zisťuje, že ju tento chalan zaujíma a priťahuje. Niekoľko krát sa "náhodne" ocitá v jeho blízkosti. Zabúda na kamarátky a už nie je tá istá Lessie z Kolína. 

To už sa dostávame takmer do polovice knihy a príbeh graduje. Tu som sa konečne dozvedela, prečo autorka tak zoširoka opisuje Elline sny, a prečo sa všetko točí okolo nich.  Nevšedný námet knihy potrebuje veľa opisov a čitateľ ho pochopí, tak ako ja, až pri záverečných kapitolách knižky. 

Knihu odporúčam dychtivým hľadačom iných než upírskych alebo vlkolačích príbehov. Určite si tam každý nájdete niečo čo Vás bude baviť, či už z tajomnej alebo ľúbostnej stránky Ellinho života. A moja rada nakoniec: Nepodceňuj svoje sny, lebo nikdy jeden nevie či...

Ďakujem vydavateľstvu FRAGMENT za poskytnutie recnzného výtlačku. 
Knihu si môžete objednať TU

3 komentáre:

  1. Na túto knihu mám také zmiešané pocity, neviem, či sa do nej pustiť aj keď námet je zaujímavý 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Verím Ti. Aj ja som zo začiatku váhala ale nakoniec som si ju prečítala. Neoľutovala som. Páčila sa mi. :o)

      Odstrániť
  2. Páni! Žeby to tentokrát tejto knihe vyšlo a ocitla sa u mňa? (dozvedieť sa skôr, že je to o snoch..)

    OdpovedaťOdstrániť

Každý komentár poteší. :))