streda 9. januára 2013

Mayské proroctvo - Christy Reaedeke - Recenzia

Anotácia:
Šestnásťročná Caity trávi prázdniny na starom hrade v Škótsku. Na stene svojej izby objaví tajomné znaky, ktoré sa jej postupne podarí rozlúštiť. Ide o staré mayské proroctvo. Dozvedá sa z neho, že v osude ľudstva má zohrať neľahkú úlohu spojenú s množstvom nebezpečných situácií. Caity sa musí rozhodnúť, či má na to dosť odvahy a síl.
  • Autor :Christy Raedeke
  • Originálny názov : Prophecy of Days - Book One: The Daykeeper's Grimoire
  • Počet strán: 336 strán
  • Väzba: brožovaná väzba
  • Jazyk: slovenský jazyk
  • Rok vydania: 2012
  • Vydalo vydavateľstvo : FRAGMENT

V decembri sme si mohli prečítať stovky informácií o konci sveta alebo mayskom proroctve. Či už v novinách, časopisoch alebo na internete. Poriadne mi to liezlo na nervy. Keď som si prechádzala stránku vydavateľstva Fragment, tak som tam uvidela práve túto knižku. Na prvý pohľad veľmi zaujala. Či už to bolo tou obálkou alebo anotáciou. Jednoducho som si ju chcela prečítať. A tak sa aj stalo. Má zaujímavú tému, čo je pre mňa novinka. Rečičky o konci sveta mi už poriadne liezli hlavou, ale veľmi som túžila vedieť čo si o ňom myslí autorka. Myslela som si , že kniha bude vážnejšia pretože na obálke je - zápas o osud ľudstva . Ale poviem vám, vie to poriadne pomýliť ! :) 

Caity sa presťahovala do škótska na ostrov Huracan. Najprv ju to veľmi štvalo, ale potom akoby , keď začala riešiť tú záhadu , tak sa zmenila. Pravdu povediac aj mňa to vtedy začalo poriadne baviť. Bola som rada že sa tam niečo trošku veľkolepé aj deje.
Páčilo sa mi aj to, že tam autorka vsunula nejaké zvieratko a to pána Papierika. Zviera, ktoré vie skladať origami som ešte nestretla. Veru by som aj ja chcela takú opičku. 
Caity je fajn dievča , ale niekedy mi príde vážne detinská. Tie jej niektoré rozhodnutia asi vážne nepochopím.


Menší románik ktorý sa odohráva medzi Caity a Alexom bol celkom v pohode. Ale chýbalo mi tam niečo. Pravdepodobne asi to, že sa mohli viac stretávať , alebo mať o niečo viacej rozhovorov. Avšak na druhej strane to chápem pretože tam mali aj iné , prednejšie záležitosti.

Dobrodružstvo. ktoré vypukne v závere , ma príjemne pobavilo. Bavilo ma čítať a pritom lúštiť záhady spolu s Caity. Ale aj tak som niekedy nestíhala , lebo som nepochopila tie výrazy a všetky tie odborné reči. Niektoré veci , ktoré vyjdú na povrch ma dosť prekvapili. Jednoducho autorka sa s tým príjemne pohrala a bolo to veľmi pekne zaujímavé čítanie. 

Ďakujem vydavateľstvu Fragment za poskytnutie recenzného výtlačku.
 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Každý komentár poteší. :))